top of page

מדריך שימוש בהשקפות וקבוצות - views & groups

אחרי שלמדנו כבר הרבה והגענו למצב מתקדם יותר, הגיע הזמן ללמוד לסדר את הקומפוננטות בבית החכם שלנו בצורה שנוחה לנו ולא להשאיר בלאגן במסך הראשי.

כל ההגדרות אשר אנו מדברים עליהן, יתבצעו בקובץ groups.yaml, לכן קודם כל בואו נפתח קובץ זה לעריכה.

ראשית כל יש להבין, כי כאשר הקובץ ריק, כל דבר נמצא במסך הראשי ללא סדר. על מנת לסדר את זה, ראשית יש ליצור group בצורה הבאה:

הקומפוננטות עצמן אשר תחת entities הן בעצם הקבוצה שתוצג תחת קטגוריית המסך הראשי. האייקון הינו אייקון של materialdesign.com וניתן להחליפו בכל אייקון אחר מאתר זה כך שבהתחלה כתוב mdi: ואז שם האייקון מהאתר.

עכשיו כמובן שאנו רוצים להוסיף את הקומפוננטות שאנו משתמשים בהן הרבה למסך הראשי, בשביל לראות מהן המזהים של הקומפוננטות שלנו, נלחץ על האייקון < > אשר נמצא מצד שמאל למטה תחת developer tools, תזכרו את האייקון הזה כי אתם הולכים להשתמש בו הרבה בהגדרת ה HA שלכם.

במסך זה, בעמודת Entity בעצם אנו רואים את המזהים של כל הקומפוננטות שלנו. לדוגמה אצלי ניתן לראות מכשירי טלפון אשר מוגדרים במערכת (דרכם אפשר לזהות מי בבית ומי לא)

כעט נעתיק את המזהים של המכשירים ונכניס להגדרה שהגדרנו קודם:

למזלינו, סידור מחדש של קבוצות לא מכריח אתחול מערכת, לכן נלך ל configuration ושם ל general ונלחץ על Reload Groups (למשתמשים בקונפיגורטור, יש את האופציה בפעולות שלו). נפתח את המסך הראשי ונראה כי נוספו לנו שני הסנסורים שהגדרנו בנוסף לסנסור השמש:

בצורה כזאת, אנו יכולים להמשיך ולהגדיר קבוצות נוספות ולסדר את הסנסורים והפקדים איך שאנחנו רוצים.

אבל זה לא הכל! יש עוד!

חוץ מסתם הגדרת השקפה, ניתן להגדיר קבוצה שהיא אינה השקפה, לדוגמה, אתם רוצים שכל המתגים של התאורה יוצגו בקופסא אחת. לכן, נגדיר קבוצה חדשה בצורה הזו:

שימו לה שכעט ההגדרה של view הינה על "לא". בצורה הזו, בעצם נוצרה לנו קופסה אשר מאחדת את המתגים של האורות ונראת ככה:

חשוב לזכור, כי כאשר הגדרנו את הקבוצה הזו, היא עדיין לא תוצג בשום מקום וכי עלינו להחליט איפה להציג אותה. כמוכן, נוצר לנו מזהה חדש לשימוש בשם group.rooms, לכן נוסיף את המזהה הזה למסך הראשי:

ולאחר טעינה מחדש של הקבוצות, נראה את הקופסה הזו במסך הראשי.

באותה צורה ניתן להגדיר עוד השקפות כך שיהיה לכם נוח להשתמש במערכת הזו.

לשאלות, דיונים ועזרה בנושא זה, ניתן לפנות ל

582 צפיות
Featured Posts
פרסומים אחרונים
ארכיון
חפש לפי תגיות
עקוב אחרינו
  • Facebook Basic Square
bottom of page