top of page

Cut internet connection using ArpSpoof


מזה זמן רב שאני מחפש דרך קלה ופשוטה להגביל את הגלישה של הילדים באינטרנט על מנת להוריד זמן מסך. נכון ישנם ראוטרים ביתיים שמכילים Firewall המאפשר לחסום כתובות מלצאת החוצה להאינטרנט אך נדרשת פעולה ידנית שלוקחת זמן.

במדריך זה אסביר איך ניתן להשתמש ב ArpSpoof על מנת להשיג את המטרה וליצור מתג בתוך מערכת ה Home-Assistant שינטרל את האינטרנט במכשיר הרצוי וזאת מבלי להתקין עליו שום תוכנה. באופן זה ניתן לחסום כל קליינט ברשת, כמו מחשב, טאבלט, טלפון וכו'. נכון וזה אינו הפתרון האידיאלי ויש לו חסרונות, כמו "עשיית רעש" ברשת, אבל כן... זה פתרון פשוט וקל שגם עושה את העבודה.

בסרטון הבא ניתן לראות שכאשר אפעיל את המתג במערכת ה Home-Assistant המחשב ממנו ביצעתי את ה ping לשרת של גוגל הפסיק לקבל תגובה:

חלק א' - התקנת arpspoof ומתן הרשאות

על מנת להשתמש ברכיב, יש תחילה להתקין את Arpspoof על ידי הפקודה הבאה:

כעת ניתן ל Home-Assistant הרשאות sudo עבור הקובץ וכן הרשאה להריץ אותו מתוך VirtualEnv. לצורך כך כתבו את הפקודה הבאה:

כעת, גללו לסוף הקובץ והוסיפו את השורות הבאות ושמרו את הקובץ.

כעת ניתן הרשאות הרצה לקובץ מתוך הסביבה של Home-Assistant. לצורך כך כתבו את הפקודה הבאה:

חלק ב' - הגדרת ה switch בתוך Home-Assistant

על מנת שנוכל להשתמש ברכיב, יש תחילה לרשום את כתובת ה IP של המכשיר אותו נרצה לחסום לגישה לאינטרנט וכן את כתובת ה IP של הראוטר וכן את שם מתאם הרשת של השרת עליו יושבת Home-Assistant.

על מנת לגלות את כתובת הראוטר במחשב ניתן להשתמש בפקודה ipconfig. הפלט יראה כך:

השורה במסומנת בצהוב Default Gateway היא כתובת הIP של הראוטר ובנוסף תוכלו לראות את כתובת ה IP של המחשב עצמו IPv4 Address, בדוגמה שלנו 192.168.0.1.

כעת נזדקק לשם מתאם הרשת של מערכת ה Home-Assistant, על מנת לעשות זאת התחברו למערכת באמצעות ssh (טרמינל) וכתבו את הפקודה ifconfig. התוצאה אמורה להראות כך:

במקרה של הדוגמה, תוכלו לראות את שם המתאם מסומן בצהוב והוא enp1s0.

כעת, הוסיפו את השורות הבאות לקובץ הקונפיגורציה של Home-Assistant:

והחליפו את כתובות ה IP בשלכם וכן את שם מתאם הרשת.

** הערה: בפקודת הכיבוי חייבים להשתמש בפקודה הספציפית הזו ולא ב killall היות ובמידה ונרצה להריץ מספר חסימות במקביל לא יקר מצב שבו כיבוי חסימה אחד יוחל על כלל המכשירים **

בהצלחה,

1,455 צפיות
Featured Posts
פרסומים אחרונים
ארכיון
חפש לפי תגיות
עקוב אחרינו
  • Facebook Basic Square
bottom of page